Početkom pedagoške godine dolaskom jeseni odlučili smo djeci približiti jesenske plodove kroz različite aktivnosti.
Ciljevi i zadaci aktivnosti bili su: poticati kod djece znatiželju i istraživačko ponašanje, poticati spremnost na zajedničke aktivnosti i igru, razvoj maštovitosti i kreativnosti.
U suradnji s roditeljima sakupili smo različite jesenske plodove (bundeve, tikvice, kukuruz, kestene, žireve, jabuke, lješnjake, orahe, kruške, dunje, smokve, grožđe, listove raznih boja…) osmislili smo mali jesenski kutak u kojemu smo držali prikupljene materijale. Uspoređivali smo ih (manje, veće, uže, šire), promatrali, povećavali i vagali (lakše, teže, jednako). Neke jesenske plodove kušali smo i obogatili simboličku igru u centru kuhinje.
Pjevali smo pjesme uz pokrete i na taj smo način osim govora razvijali finu i grubu motoriku, tjelesnu spretnost, koncentraciju i pažnju. Čitali smo slikovnice “Juha od bundeve”, “Djed i repa”.
S djecom smo provodili različite aktivnosti na temu kukuruz. Upoznavali smo se sa stabljikom i njezinim dijelovima ( list, plod ), zatim smo zrna kukuruza odvojili od klipa i smjestili u posude. Oblik i teksturu olupine promatrali smo povećalom. Također smo zrna stavljali na papir prema zadanoj liniji. Radili smo i likovne aktivnosti gdje su djeca samostalno izrezivala pomoću škara komadiće kolaž papira te lijepili na podlogu ( klip kukuruza), za list su iskoristili zlatni krep papir koji im je također bio ponuđen. Zatim su sa temperama pomoću prstiju bojali motiv kukuruza.
U svi navedenim aktivnostima djeca su aktivno sudjelovala te razvijala finu i grubu motoriku, koordinaciju oko – ruka, vizualnu i taktilnu percepciju i koncentraciju-
Također je nastala simbolička igra tržnica koja je izrazito važna za dijete jer kroz simboličku igru dijete samostalno uči kako se realni predmeti i aktivnosti mogu zamijeniti simbolima (igračkama i simboličkim aktivnostima). Djeca su samoinicijativno došli do ideje za igrom tržnice, izradili su si novac, posložili jesenske plodove u košare i kutije, pripremili su si torbe, vagu smo zajedno pričvrstili na zid, podijelili su si uloge prodavača, kupca, te su se izmjenjivala u ulogama prodavač kupac. Na taj način su učila navike kulturnog ponašanja dobar dan, doviđenja, izvoli, hvala, molim.