Kako su svakodnevno djeca u doticaju s vodom tijekom aktivnosti pranja ruku, zubiju, te pri umivanju redovito su pokazivali radost i oduševljenje. Često bi se iste aktivnosti pretvarale u spontanu igru, prskanje, stvaranje mjehurića od sapunice, punjenje i pražnjenje čaša za pranje zubiju
Tako smo cijeli tjedan uskočili u vodeni tjedan te djeci ponudili zanimljive materijale, obogatili dječju igru, potaknuli ih na istraživanje i eksperimentiranje, a prije svega omogućili im češće i dugotrajnije uživanje u igrama s vodom. Evo kako smo proveli tjedan!
PONEDJELJAK!!!
Izradili smo model kapljice te sve dječje kreativne ideje zabilježili na vodenoj kapljici.
UTORAK!!
Zbog velike zainteresiranosti djece započeli smo s istraživačkim – spoznajnim aktivnostima i eksperimentima.
PLUTA-TONE – Djeca su istraživala stavljajući razne predmete u vodu te zapisivala što pluta što tone.
Došli do zaključka predmet koji je teži tone, a koji je lakši pluta.
PROPUSNOST MATERIJALA – Upoznavajući ponudu materijala djeca prepoznaju i imenuju.
Zatim uz pomoć čaša uljevaju vodu na materijale i dolaze do zaključka koji su materijali propusni a koji nepropusni.
Zaključak vuna i najlon su bili nepropusni dok vata se napunila vodom što nam je dobro došlo da prikažemo vatu kao oblak pun vode iz kojeg će polako početi padati kapljice kiše.
VODA JE KIŠA – Uzeli smo dvije staklenke, vodu, pjenu za brijanje i jestivu boju. Nismo imali plavu koja bi bila puno bolje i uvjerljivije pokazala eksperiment nastanka kiše.
Kako smo proveli SRIJEDU?!
“POGODI STANIŠTE ŽIVOTINJAMA” – Duboka posuda napunjena vodom, gumene životinje ( domaće, morske, šumske) djeca promatraju te sortiraju po staništu i opisuju karakteristike životinje koju uzmu. Životinje koje žive u vodi ubacuju u plastičnu posudu. Starija djeca dolaze do zaključka da sve životinje ne žive u slatkoj vodi vec neke žive i u slanoj, te dodajemo u drugu posudu s vodom sol te sad puno lakše pronalaze stanište.
SAPUNICA OD DETERĐENTA – Stvaramo sapunicu puhanjem u slamčice. Djeca dobivaju mjehuriće te što više pušu veći su mjehurići na njihovo oduševljenje. Eksperiment su provodila starija djeca
ČETVRTAK uskačemo u svijet likovnog izražavanja!!
“VODA HODA KROZ 4 GODIŠNJA DOBA” – Likovna tehnika: vodene boje. Dob: starija vrtićka
PETAK je dan za imitativne igre i kupanje lutkica
Naučili smo puno o vodi te o važnosti za naš organizam. Cijelo vrijeme djeca su neizmjerno uživala u svojim vodenim aktivnostima i zaključili da voda je MOJE PIĆE!.